Restauracja w hotelu ma sporą konkurencję w postaci licznych obiektów gastronomicznych poza obiektem. Jak skłonić przyjezdnych, by kosztowali smakołyków akurat w miejscu noclegu, zamiast poszukiwać wrażeń na mieście? Zastosuj te wskazówki, a goście od momentu rezerwacji będą wypatrywać okazji do zejścia na strefę restauracyjną. Przeczytaj!
Dopracowana oferta menu
Zacznij oczywiście od podstaw. Zadbaj o ofertę restauracyjną równie dokładnie, co dbasz o pokoje. To, co najważniejsze, to oczywiście jedzenie. Dopilnuj, aby menu było urozmaicone, a obsługa kompetentna – to przyniesie hotelowej restauracji dobre wspomnienie w recenzjach gości. Przyszli odwiedzający zapamiętają, że warto przyjechać do Ciebie także na coś smacznego.
Nie zapomnij o promocji swojej restauracji. Wykorzystaj media społecznościowe, strony internetowe i inne kanały na których jest obecny Twój hotel, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, zainteresowanych nie tylko noclegiem.
Zapach i widok domowego jedzenia
Hotelowa restauracja musi przyciągać działaniem na zmysły. Zadbaj o to, by w holu prowadzącym do tej części zawsze rozlewał się zapach świeżo upieczonego pieczywa. Niech kuchnia co rano wypieka bułki bez drożdży, bardzo szybkie, niewymagające dużego nakładu pracy – goście z pewnością będą chcieli zostać na śniadanie.
Przez cały dzień w wydzielonym miejscu powinien stać półmisek z ciastami pokrojonymi na małe kawałki – zaostrzają apetyt i nie pozostawiają wątpliwości co do umiejętności kucharza. Regionalne smakołyki? W rejonie krakowskim hotelowa restauracja powinna podsuwać gościom obwarzanki, Mazury słyną z fefernusek, a Podlasie z całusków – te przysmaki muszą być pod ręką zwłaszcza w obiekcie nawiązującym do lokalnej kultury.
Klimatyczna restauracja w hotelu, czyli oświetlenie
Oświetlenie sali restauracyjnej powinno być miękkie, rozproszone, o barwie żółtej lub nawet pomarańczowej. Takie światło nadaje wrażenia przytulności i komfortu – aż chce się rozsiąść. Wieczorem mile widziane będą świece – także te sztuczne, goście z pewnością nie będą sprawdzali temperatury płomienia. Zamiast żaluzji, w oknach powinny zawisnąć firany estetycznie rozpraszające słoneczne światło w przestrzeni.
Meble zachęcające do siedzenia
Zrezygnuj z prostych, drewnianych krzeseł typowych dla wielu restauracji. Umieść w hotelowej restauracji krzesła tapicerowane, fotele i sofy. Te meble zachęcają do długiego rozsiadania się – nie ma przecież nic wygodniejszego. Na korzyść posiadówek do późna działa fakt, że w hotelu odwiedzający restaurację nie muszą się nigdzie spieszyć – ciężko jednak siedzieć do późna na twardym krześle… Co innego fotel, w którym można się zapaść!
Jeżeli Twój hotel praktykuje domową atmosferę, meble do siedzenia mogą być z różnych kompletów – to wprowadzi nieformalny luz.
Wybieraj tapicerki z materiałów plamoodpornych. Czyszczenie z pewnością będzie częstym obowiązkiem ekipy sprzątającej, a wybór specjalistycznego obicia ułatwi im pracę. Takie materiały stosuje obecnie wielu producentów mebli, także tych współpracujących z dużymi przedsiębiorstwami.
Hotelowa restauracja pełna żywej roślinności
Roślinność wprowadza do każdego wnętrza relaksującą atmosferę. Dzięki niej nawet w pustej restauracji zawsze coś się dzieje. Przestrzeń bez roślin sprawia zaś wrażenie chłodnej, wręcz opuszczonej – to niedopuszczalne!
W zależności od charakteru restauracji i ogólnego wystroju, postaw na rośliny zielone, albo na kwitnące, buchające kolorami przez cztery pory roku. Na każdym stoliku powinna znaleźć się mała roślinka doniczkowa – zdecydowanej większości gości koncepcja żywych roślin spodoba się bardziej, niż typowe dla hoteli aranżacje z kwiatów ciętych.
Otwarta przestrzeń czy wrażenie intymności?
Restauracja w hotelu to miejsce spędzania rocznic ślubu, świętowania oświadczyn i miesięcy miodowych. Jeśli w Twoim hotelu bywają głównie dorośli, warto więc rozlokować między stolikami eleganckie parawany lub lejące się zasłony, dające gościom odrobinę prywatności. W połączeniu z roślinnością, oświetleniem i świecami, restauracyjna przestrzeń będzie sprawiała wrażenie, jakby zatrzymywała się w niej obecna, piękna chwila.
Z kolei hotele nastawione na rodziny z dziećmi powinny zadbać o dużo wolnej przestrzeni między stolikami, by maluchy miały gdzie spożytkować nadmiar energii. Większość rodziców co prawda dba o to, by ich pociechy grzecznie siedziały przy stole, jednak… bywa różnie! Otwarta przestrzeń ułatwi także pracę obsługi przenoszącej tace między przechodzącymi dziećmi.
Restauracja w hotelu z czujną obsługą
Restauracja hotelowa nie może sprawiać wrażenia wyludnionej, więc za barem zawsze powinien stać czujny pracownik. Kelner musi czuwać nad stolikami i reagować natychmiast, gdy gość wejdzie na strefę restauracyjną. Nic nie zniechęca tak bardzo, jak brak zainteresowania obsługi – gość w każdym miejscu hotelu musi czuć się zaopiekowany. Zadbaj, by obsługa była wystarczająco liczna i na widoku.
Restauracja w hotelu musi przyciągać świetnym jedzeniem, pobudzającym apetyt wrażeniem zmysłowym oraz aranżacją zachęcającą do długiego rozsiadania się. Weź pod uwagę, kto najczęściej odwiedza Twój obiekt, zainwestuj w plamoodporne materiały, a obsługa niech poleca korzystanie z hotelowej oferty gastronomicznej już od recepcji. Nie daj odwiedzającym zapomnieć, że pod tym dachem znajdą najlepsze smakołyki – nie muszą już niczego szukać na mieście!