Bez kategorii

Bezpieczeństwo pracowników hotelu. Jakie ubrania i artykuły BHP będą potrzebne?

Bezpieczeństwo pracowników hotelu. Jakie ubrania i artykuły BHP będą potrzebne?

Hotele większości z nas kojarzą się przede wszystkim z błogim wypoczynkiem. I miejscem, gdzie o nic nie musimy się troszczyć. Inaczej jednak takie placówki odbierają osoby, które są w nich zatrudnione.

Dla nich to miejsce pracy, w których chcą zminimalizować ryzyko nieszczęśliwego wypadku czy innych urazów. A także zarażenia się chorobą, o co w czasie szalejącej pandemii nie jest przecież przesadnie trudno.

By prawidłowo zadbać o bezpieczeństwo pracowników hotelu, jego właściciel bądź kierownik powinien zaopatrzyć personel w odpowiedni sprzęt. To przede wszystkim ubrania i artykuły BHP. Jakie wybrać? Podpowiadamy!

Bezpieczne ubrania robocze dla hotelowego personelu

Część obsługi hotelu nie będzie potrzebować specjalistycznych ubrań roboczych. W przypadku pracowników hotelowej recepcji, kierowników czy kamerdynerów, odzież pełni przede wszystkim funkcję reprezentacyjną. Dla tych osób najlepiej wybierać ubrania firmowe – przydadzą się eleganckie koszule, bluzki i marynarki.

Odzież robocza przyda się jednak na kilku innych stanowiskach. Z pewnością solidnych ubrań zapewniających bezpieczeństwo będzie potrzebować hotelowy konserwator. Na jego barkach ciąży dbanie o dobry stan techniczny obiektu i wszelkie prace z tym związane.

Konserwator powinien mieć umiejętności, które pozwolą mu na drobne naprawy, także te związane z elektrycznością. Oprócz ubrań roboczych będzie więc potrzebować również butów z podeszwą antystatyczną.

Wytrzymałe i bezpieczne ubrania należą również do wyposażenia personelu sprzątającego. W tym przypadku potrzebny będzie solidny fartuch z kieszeniami, ale także buty z podeszwą antypoślizgową. W komplecie powinny się znaleźć również gumowe rękawice ochronne.

Bezpieczeństwo pracowników hotelu w kuchni – ubrania dla kucharzy, kelnerów i barmanów

Pracodawca w szczególny sposób musi zadbać również o bezpieczeństwo pracowników hotelu zatrudnionych w kuchni. Kucharze, kelnerzy i barmani mają specyficzne zadania. W hotelowej restauracji i kuchni panują warunki odmienne od tych w innych częściach hotelu.

Kucharze muszą być wyposażeni w nieprzemakalne fartuchy, które łatwo będzie utrzymać w czystości. Potrzebne będą im również ubrania chroniące przed oparzeniem. Bez tego lawirowanie wśród gorących naczyń i potraw będzie niebezpieczne.

Osoby, które pracują w hotelowej kuchni, powinny także nosić osłony na włosy. To akurat troska o bezpieczeństwo klientów i higienę pracy. Najlepiej sprawdzają się dedykowane opaski i czapki kucharskie.

Istotne są również antypoślizgowe buty. Ta uwaga dotyczy także kelnerów i barmanów. Uzupełnieniem ich stroju są wygodne i poręczne zapaski kelnerskie i barmańskie. Warto zadbać, by ubrania dla tych pracowników były sygnowane logo hotelu.

Bezpieczeństwo pracowników hotelu – niezbędne artykuły BHP

Bezpieczeństwo to jednak nie tylko ubrania dla pracowników hotelu. To również szereg artykułów BHP. To ważne zwłaszcza dziś, gdy trzeba uważać na zakażenie koronawirusem.

Większość, o ile nie wszyscy pracownicy, powinni używać jednorazowych rękawiczek. Niezbędne będą również środki do dezynfekcji rąk, a także preparaty do odkażania powierzchni. Regularne stosowanie takich środków zabija wirusy, bakterie i inne patogeny. Obowiązkowe są również maseczki na twarz.

Niektórzy pracownicy będą potrzebować również dodatkowych akcesoriów. Osoby zajmujące się sprzątaniem będą bezpieczniejsze w okularach ochronnych. Podobnie będzie przy poważniejszych pracach konserwatorskich. czasami przydadzą się też ochronniki słuchu.

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *