Hotele większości z nas kojarzą się przede wszystkim z błogim wypoczynkiem. I miejscem, gdzie o nic nie musimy się troszczyć. Inaczej jednak takie placówki odbierają osoby, które są w nich zatrudnione.
Dla nich to miejsce pracy, w których chcą zminimalizować ryzyko nieszczęśliwego wypadku czy innych urazów. A także zarażenia się chorobą, o co w czasie szalejącej pandemii nie jest przecież przesadnie trudno.
By prawidłowo zadbać o bezpieczeństwo pracowników hotelu, jego właściciel bądź kierownik powinien zaopatrzyć personel w odpowiedni sprzęt. To przede wszystkim ubrania i artykuły BHP. Jakie wybrać? Podpowiadamy!
Bezpieczne ubrania robocze dla hotelowego personelu
Część obsługi hotelu nie będzie potrzebować specjalistycznych ubrań roboczych. W przypadku pracowników hotelowej recepcji, kierowników czy kamerdynerów, odzież pełni przede wszystkim funkcję reprezentacyjną. Dla tych osób najlepiej wybierać ubrania firmowe – przydadzą się eleganckie koszule, bluzki i marynarki.
Odzież robocza przyda się jednak na kilku innych stanowiskach. Z pewnością solidnych ubrań zapewniających bezpieczeństwo będzie potrzebować hotelowy konserwator. Na jego barkach ciąży dbanie o dobry stan techniczny obiektu i wszelkie prace z tym związane.
Konserwator powinien mieć umiejętności, które pozwolą mu na drobne naprawy, także te związane z elektrycznością. Oprócz ubrań roboczych będzie więc potrzebować również butów z podeszwą antystatyczną.
Wytrzymałe i bezpieczne ubrania należą również do wyposażenia personelu sprzątającego. W tym przypadku potrzebny będzie solidny fartuch z kieszeniami, ale także buty z podeszwą antypoślizgową. W komplecie powinny się znaleźć również gumowe rękawice ochronne.
Bezpieczeństwo pracowników hotelu w kuchni – ubrania dla kucharzy, kelnerów i barmanów
Pracodawca w szczególny sposób musi zadbać również o bezpieczeństwo pracowników hotelu zatrudnionych w kuchni. Kucharze, kelnerzy i barmani mają specyficzne zadania. W hotelowej restauracji i kuchni panują warunki odmienne od tych w innych częściach hotelu.
Kucharze muszą być wyposażeni w nieprzemakalne fartuchy, które łatwo będzie utrzymać w czystości. Potrzebne będą im również ubrania chroniące przed oparzeniem. Bez tego lawirowanie wśród gorących naczyń i potraw będzie niebezpieczne.
Osoby, które pracują w hotelowej kuchni, powinny także nosić osłony na włosy. To akurat troska o bezpieczeństwo klientów i higienę pracy. Najlepiej sprawdzają się dedykowane opaski i czapki kucharskie.
Istotne są również antypoślizgowe buty. Ta uwaga dotyczy także kelnerów i barmanów. Uzupełnieniem ich stroju są wygodne i poręczne zapaski kelnerskie i barmańskie. Warto zadbać, by ubrania dla tych pracowników były sygnowane logo hotelu.
Bezpieczeństwo pracowników hotelu – niezbędne artykuły BHP
Bezpieczeństwo to jednak nie tylko ubrania dla pracowników hotelu. To również szereg artykułów BHP. To ważne zwłaszcza dziś, gdy trzeba uważać na zakażenie koronawirusem.
Większość, o ile nie wszyscy pracownicy, powinni używać jednorazowych rękawiczek. Niezbędne będą również środki do dezynfekcji rąk, a także preparaty do odkażania powierzchni. Regularne stosowanie takich środków zabija wirusy, bakterie i inne patogeny. Obowiązkowe są również maseczki na twarz.
Niektórzy pracownicy będą potrzebować również dodatkowych akcesoriów. Osoby zajmujące się sprzątaniem będą bezpieczniejsze w okularach ochronnych. Podobnie będzie przy poważniejszych pracach konserwatorskich. czasami przydadzą się też ochronniki słuchu.