blog

Ubrania dla pracowników hotelu. Jak je prawidłowo dobrać?

Ubrania dla pracowników hotelu. Jak je prawidłowo dobrać?

Hotel wydaje się wyjątkowym miejscem pracy, które mocno różni się od innych. W takiej placówce coś dzieje się przez całą dobę, zawsze ktoś musi być gotowy do interwencji i pomocy gościom. Potrzebna jest też czujna osoba na recepcji.

Pod niektórymi względami hotele nie różnią się jednak od innych zakładów pracy. Tak jest w przypadku obowiązków pracodawcy. A tym jest dostarczenie odpowiedniego stroju podwładnym. Robocze ubrania dla pracowników hotelu powinny jednak spełniać kilka kryteriów. Jak wybrać odpowiednią odzież dla hotelowego personelu? Podpowiadamy!

Dobierz ubrania dla pracowników hotelu do specyfiki działu

Ubrania dla pracowników hotelu to bardzo szeroka kategoria i nie da się jej rozpatrywać w taki sam sposób dla każdej zatrudnionej osoby. W hotelach znajdują się bowiem różne działy. W związku z zupełnie odmiennymi obowiązkami także ich strój znacznie się od siebie różni.

Najbardziej reprezentacyjna powinna być odzież dla pracowników tak zwanej pierwszej linii obsługi. Są nimi osoby, z którymi goście spotykają się bezpośrednio po wejściu do hotelu. Najważniejsze z nich to oczywiście pracownicy zatrudnieni w recepcji.

W tym przypadku należy postawić na ubrania wysokiej klasy, które będą zapewniać odpowiedni poziom elegancji. Najczęściej należą do nich dobrze skrojone koszule i spodnie, a w przypadku kobiet także eleganckie spódnice. Do tego często dochodzą dodatki w formie krawatów czy chust, a także marynarki.

Ubrania dla pracowników hotelu – kuchnia, restauracja, konserwator

Nieco inaczej będzie się prezentować oferta dla pracowników innych działów. Szczególną uwaga należy się strojowi osób z hotelowej kuchni. Tam należy korzystać z dedykowanych zestawów. Potrzebna będzie zapewne zapaska barmańska oraz fartuch. Pokrewny strój założą pracownicy hotelowej restauracji, gdzie do koszuli dołączą zapewne ubrania z kieszenią kelnerską.

Jeszcze innych ubrań będą potrzebować pracownicy zatrudnieni do sprzątania, a także na przykład konserwator. W tym wypadku najlepiej zdecydować się na standardową odzież roboczą i wybrać coś z oferty jednego z dobrych sklepów, na przykład ABC COTTON. Przy każdym z działów warto jednak pamiętać o utrzymaniu stroju w ogólnej kolorystyce hotelu.

Postaw na odpowiednie materiały

Z rozróżnieniem na ubrania dla poszczególnych działów wiąże się też dobór odpowiednich materiałów. Ogólna zasada głosi, że ubrania dla pracowników hotelu powinny być dobrze wentylowane i zapewniać skórze możliwość “oddychania”. W przeciwnym razie na hotelowym stroju mogą się pojawiać nieestetyczne plamy potu, które będą godzić w wizerunek placówki.

W przypadku pracowników recepcji tkanina na ubrania powinna być wysokiej klasy. To będzie podkreślać wysoki komfort całego hotelu. W stroju dla pracowników zajmujących się kuchnią oraz pracami porządkowymi na pierwszym miejscu powinna być solidność tkaniny. Dzięki temu rzadziej trzeba będzie kupować im nowe komplety ubrań.

Pamiętaj o znakowaniu ubrań

W hotelach zdecydowanie najlepiej sprawiają się też ubrania spersonalizowane. Mamy tutaj na myśli strój dedykowany konkretnej placówce. Chodzi nie tylko o kolor, o którym już wspominaliśmy, ale także obecność hotelowego logo.

Warto postawić na nadruki na ubraniach pracowników hotelowych. Dzięki temu podniesiemy prestiż placówki, zadbamy także o jej identyfikację wizualną. Elegancki logotyp hotelu na stroju pracownika zawsze podnosi te walory.

W przypadku pracowników recepcji warto postawić przede wszystkim na logotypy wykonane w formie eleganckiego haftu komputerowego. Na ubraniach dla pozostałych działów, które muszą być bardziej wytrzymałe, dobrze spiszą się logotypy wykonane metodą sitodruku i termotransferu.

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *